Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

Khamis, 26 Januari 2012

Oppa! Ringankan bebanan dan kesusahan lappy atau PC anda sekarang!!!



Penerangan software

Tebahagi kepada 3 bahagian

1)  Lighten Web Browser
Pernah tak bila anda semua buka web browser seperti FireFox,Chrome atau IE ia mengambil masa yang    agak lama. Kalau ya maknaya web browser anda mempunyai terlalu banyak aplikasi dan mungkin ada aplikasi dalam web browser anda yang tidak ada guna tapi membebankan browser tersebut. Lighten Web Browser nie boleh kenal pasti aplikasi mana dalam web browser tidak mempunyai fungsi penting  atau yang anda boleh buang dengan selamat. So masa untuk web browser di buka dapat dipercepatkan

2)  Chop Bot
Masalah ini agak biasa di kalangan user lappy. Masa start up yang terlalu lama. Kene tunggu sampai 5 minit baru lappy kita responsive. Mungkin ada yang akan kata "ala tak pe aq guna terus je la xpayah tunggu2". Benda nie nampak biasa tapi jika selalu diamalkan ia boleh mengurangkan jangka hayat lappy atau PC anda. Ini kerana kita perlu memastikan semua aplikasi dan proses semasa start up di 'loading' sepenuhnya sebelum kita menggunakan lappy atau PC. Chop Bot akan mengukur masa lappy atau PC anda loading semua aplikasi dan proses semasa start up dan anda seterusnya dapat membuang aplikasi dan proses yang tidak berguna dan dapat mempercepatkan masa start up.


3) Heal Crashes
Bahagian nie pula berfungsi untuk mengenalpasti punca kepada crash yang berlaku pada laptop anda. Setakat nie admin tak dapat apa2 yang berguna lagi dari bahagian ini kerana software ini masih di peringkat BETA version.

Boleh download di sini :




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

  • Facebook
  • Tags
  • Blog Archives

 
Blog Pinger HostGator Promos